geştalt (öğrenme) kuramı
Zihin görevlerinin bütünsel niteliğine önem veren, öğrenmenin bütünü algılamakla başladığını ileri süren bir öğrenme kuramı.
geştalt (öğrenme) kuramı ile benzer kelimeler
geştalt ruhbilimiİng. gestalt psychologyYaşantıların birbirinden ayrı olarak değil de birimler halinde incelenmesi gerektiğini; özgül uyaranlar ne olursa olsun organizmanın her zaman bütün olarak tepkide bulunduğunu ileri süren ruhbilim görüşü. |
öğrenme kuramıİng. learning theoryÖğrenme sürecinin ne olduğunu ve nasıl gerçekleştiğini açıklayan görüş(ler). bk. öğrenme. |
algısal öğrenmeİng. perceptuai learningBireyin çevresindeki nesne ve varlıkları algılayarak öğrenmesi ya da önceden öğrendiklerini yeni algılarla değiştirmesi. |
algısal-devimsel öğrenmeİng. perceptual-motor learningSözlü olmayan nesnel bir uyaran karşısında devimsel bir tepki yapmayı öğrenme. |
amaçlı öğrenmeİng. intentional learningEreği ve yöntemi önceden belirlenmiş olan isteğe dayalı öğrenme. |
anlamlı öğrenmeİng. meaningful learningBir konuyu, bütün ayrıntılarını göz önünde bulundurmadan, nitelik ve anlamını kavrayacak biçimde öğrenme. |
araçsal öğrenmeİng. instrumental learningDeneğin, amaca yönelmesini kısaltan ve kolaylaştıran tepkileri öğrenmesi. |
aralıksız öğrenmeİng. unspaced learningÖğrenme deneylerinde, öğrenilmesi gereken konuyu ya da davranışı aralıksız yinelemelerle eksiksiz başarabilir duruma gelme. |
"geştalt (öğrenme) kuramı" karakter analizi
- geştalt (öğrenme) kuramı, 24 karakter ile yazılır.
- g harfi ile başlar, ı harfi ile biter.
Karakter dağılımı
- 'g', 'e', 'ş', 't', 'a', 'l', 't', ' ', '(', 'ö', 'ğ', 'r', 'e', 'n', 'm', 'e', ')', ' ', 'k', 'u', 'r', 'a', 'm', 'ı', şeklindedir.
- geştalt (öğrenme) kuramı kelimesinin tersten yazılışı ' ımaruk )emnerğö( tlatşeg' diziliminde gösterilir.